Corona oplossingen maatwerk per locatie/situatie/cliënt

De afgelopen periode heeft ons beleid rondom corona vooral in het teken gestaan van maximale controle. Maar we denken dat in de huidige fase weer meer mogelijk is als we onze focus verleggen naar ‘wat kan wel?’ Hoe kunnen we er voor zorgen dat we, binnen de geldende richtlijnen van afstand, hygiëne en veiligheid de mentale gezondheid van onze cliënten voorop stellen en het werk weer beter uitvoerbaar kunnen maken voor medewerkers. Dit betekent maatwerk omdat iedere locatie, situatie en cliënt vraagt om een andere oplossing. Cliënten kunnen met vragen terecht bij begeleiding. Hieronder vind je een aantal algemene onderwerpen. Met deze update vervallen alle voorgaande nieuwsberichten. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons of je contactpersoon op.

Thuisquarantaine

Ten aanzien van de richtlijn rondom thuisquarantaine maakt JADOS binnen haar locaties onderscheid in 3 type locaties:

  • Type 1: Een gezamenlijke groep/huishouden binnen 1,5 meter van elkaar
  • Type 2: Zelfstandige huishoudens of gezamenlijk huishouden met 1,5 meter afstand tot elkaar houden binnen 1,5 meter van elkaar:
  • Type 3: Tussen situaties/meerdere huishoudens

Informeer bij jouw locatie welk type dit is en welke maatregelen hier gelden t.a.v. de richtlijnen rondom thuisquarantaine.

Afspraken

Bij afspraken wordt in samenspraak bekeken of het voor de afspraak wenselijk of noodzakelijk is fysiek af te spreken of dat er een goede alternatieve manier is om de afspraak plaats te laten vinden. Bij een fysieke afspraak gelden de algemene richtlijnen rondom hygiëne, klachtenvrij zijn en anderhalve meter afstand houden.

​Kennismakingen op locaties

Met in achtneming van de anderhalve meter richtlijn kunnen kennismakingen plaatsvinden. Of en op welke manier dit mogelijk is verschilt per locatie. Informeer hiervoor bij de kennismaker/aanmeldfunctionaris. ​

Intakes

Deze kunnen doorgang blijven vinden waarbij geldt::

  • We volgen het beleid van gemeente t.a.v. wel of niet door laten gaan van keukentafel gesprekken.
  • In overleg met betrokkenen wordt bekeken of het wenselijk is het gesprek fysiek of digitaal plaats te laten vinden en of bij een fysieke afspraak de anderhalve meter richtlijn kan worden gehanteerd.

Nieuwe medewerkers en nieuwe cliënten

Nieuwe medewerkers en nieuwe cliënten mogen starten tenzij er een goede reden is om dit niet te doen.

Fysieke sluiting centraal kantoor

Voorlopig blijft het centraal kantoor in Arnhem gesloten voor bezoekers en werken onze medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis. We zijn bereikbaar via de volgende telefoonnummers:
JADOS: 026-3530343
Stumass: 026-3530340
Capito Wonen: 026-3530341
IVA: 026-3530342

Omdat deze in de thuiswerksituatie allemaal over 1 lijn lopen kan het zijn dat je niet direct een medewerker aan de lijn krijgt. Wij vragen hiervoor je begrip. Ook kun je via e-mail een terugbel verzoek sturen. Vermeld duidelijk je naam, indien bekend door wie je terug gebeld wilt worden, je contactgegevens en het onderwerp.

 

Meer nieuws