Hier worden we blij van

Wonen, werken en leven met autisme: De film

In 2017 werd de IVA film ‘Wonen, werken en leven met autisme’ gelanceerd. In deze film volgen we drie volwassenen met autisme die, op totaal verschillende manieren, succesvol zijn in hun werk. Speciaal voor werkgevers is een aparte versie.

Bekijk de film: Wonen werken en leven met autisme.
Bekijk de film: Een passende werkplek voor mensen met autisme

JADOS cliënt is tevreden

De resultaten van het jaarlijkse cliënttevredenheidsonderzoek zijn bekend. Met gemiddeld een 7,4 zijn we blij met de uitkomst. De mate van tevredenheid is gelijk gebleven aan het vorige tevredenheidsonderzoek. Ondanks minder begeleidingsuren in sommige steden door lagere gemeentelijke budgetten en onzekerheid over indicaties. Lees hier verder

Internationale aandacht voor Stumass onderzoek

Renee Dijkhuis, begeleider bij Stumass en promovenda Wetenschappelijke raad, heeft op een conferentie van de ESCAP (European Society for Child and Adolescent Psychiatry) in Geneve over het Stumass onderzoek gesproken. Haar presentatie was onderdeel van een symposium over zelf- en emotie-regulatie bij jonge kinderen en jongvolwassenen met autisme. Een goede gelegenheid om deze wetenschappelijke bevindingen met een internationaal publiek te kunnen delen.

Mooie cijfers IVA

Cliënten en werkgevers van IVA beoordeelden in 2017 onze jobcoaching met respectievelijk een 8,3 en een 8,1. Dit is ruim boven het landelijk gemiddelde en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee.

De successen van onze cliënten

Het meest blij worden wij van alle successen, groot en klein, van onze cliënten. Het behalen van een diploma of propedeuse, vrienden maken, op vakantie gaan, zelfstandig(er) wonen, een baan vinden, met meer vertrouwen een sollicitatiegesprek voeren. Ieder stap, groot of klein, maakt ons blij!

Bijzondere notering

Best bijzonder. Stumass staat in de Top 250 lijst Groeibedrijven 2017 van Nederland. Want een plek in deze lijst betekent dat we sinds 2012 en in de drie opeenvolgende jaren een groei in omzet/medewerkers van 20% hebben gemaakt. Nu is ‘groei’ op zich nooit een doel geweest voor Stumass. Maar wel als groei betekent dat je meer studentenhuizen kunt oprichten. En dus een steeds grotere groep kansrijke jongeren kunnen helpen zodat ook zij zo goed mogelijk mee kunnen doen in de maatschappij. Lees het hele artikel

Zomerintro

Ook dit jaar zijn er weer mooie ‘Zomerintro’s’ georganiseerd door diverse Stumass locaties. Tijdens de zomerintro laten Stumass studenten nieuwe studenten kennismaken met de stad, hogeschool of universiteit en het Stumass huis. Een mooie overbrugging om de daadwerkelijke start van het studiejaar iets makkelijker te maken.