Samen

High tea verbindt bewoners

IVA Sliedrecht is gevestigd in appartementencomplex ‘De Vondelflat’, waar zowel ouderen als IVA cliënten wonen. Om de integratie tussen de oudere bewoners van de Vondelflat en de IVA bewoners te bevorderen hebben een aantal IVA bewoners met behulp van de begeleiding een zeer succesvolle high tea voor de gehele flat georganiseerd. Lees het hele artikel.

JADOS lid nieuw autismenetwerk Drenthe

De provincie Drenthe heeft sinds begin 2017 een eigen expertisenetwerk op het gebied van autisme. JADOS is trots onderdeel van dit netwerk te mogen uitmaken. Want juist door samen te werken kunnen ook wij onze cliënten met autisme het beste helpen. Lees het hele artikel.

Externe trainingen: o.a. Autisme en Energie

Begin 2017 heeft JADOS een lezing verzorgd voor de vrijwilligers van Student+ van Fontys te Eindhoven. De lezing, bedoelt voor vrijwilligers die de HBO ICT studenten met autisme aan de hogeschool in Eindhoven begeleiden, werd verzorgd door IVA gedragswetenschapper Paul Stoffer. Lees hier het hele artikel.

Samenwerking leidt tot lekker eten

Een samenwerking met de Hogere Hotelschool in Leeuwarden heeft geleid tot een leuk project, een leerzame dag én een lekker maaltijd! Lees hier het hele artikel.

Filmvoorstellingen Life, Animated

JADOS (Stumass, Capito Wonen en IVA) heeft een unieke samenwerking opgezet met de voor een Oscar genomineerde film ‘Life, Animated’ van regisseur Roger Ross Williams. In totaal waren er vier bijzondere voorstellingen. Klik hier voor het hele artikel.

Mooie gesprekken tijdens NVA Congres

Ook wij waren er bij tijdens het NVA Congres in Utrecht. Een jaarlijks terugkerend moment dat wij aangrijpen om met zo veel mogelijk mensen in gesprek te gaan.

AIC Breda organiseert ochtend over studeren met autisme

In oktober organiseerde AIC Breda een informatie ochtend over studeren met autisme. Natuurlijk waren ook wij hierbij aanwezig om te vertellen over onze ervaringen en wat wij kunnen betekenen voor studenten met autisme. Lees hier het hele artikel.

Bijzondere samenwerking Technische Universiteit Eindhoven

De Technische Universiteit Eindhoven merkt dat er groot verschil is tussen studenten die door Stumass begeleid worden en overige studenten met plannings- en studiemanagement problemen. Eén van onze begeleiders wordt daarom gedetacheerd aan de TUE, waardoor we nog meer studenten kunnen helpen.

Universiteit Twente meets Stumass

Stumass Enschede organiseerde een open en nuttige bijeenkomst met studieadviseurs van de Universiteit Twente. Lees hier het hele artikel.