Kwaliteit bij Jados

We gebruiken de feedback van onder andere onze cliënten, collega’s, partners en audits om onze begeleiding en organisatie steeds verder te verbeteren. Zo zijn we continu samen in ontwikkeling. Lees hier welke handvatten we gebruiken om onze kwaliteit hoog te houden.

Snel naar:

Cliënttevredenheid

Elk jaar meten we of onze cliënten tevreden zijn over onze dienstverlening. Lees hier de resultaten van 2024 voor cliënten die woonbegeleiding en ambulante begeleiding kregen. 

Ook onderzoeken we regelmatig de tevredenheid over onze werkbegeleiding, bijvoorbeeld vanuit trajecten die we verzorgen in opdracht van het UWV. 

Cliëntenraad

De cliëntenraad vertegenwoordigt de belangen van onze cliënten. Zij adviseren Jados over diverse thema’s. Andersom vraagt het bestuur van Jados regelmatig advies aan de cliëntenraad.

Audits en certificaten

Uiteraard is Jados gecertificeerd. Zo hebben we een ISO certificaat en in 2025 hopen we ook ons NEN-certificaat te behalen (voor informatiebeveiliging in de zorg). Beide certificaten worden jaarlijks getoetst door een extern auditbureau.  De verbeterpunten vertalen we in een plan van aanpak. 

Onze locaties worden regelmatig bezocht door een toezichthouder van de gemeente. Aandachtspunten die daaruit voortkomen, volgen we op en waar mogelijk landelijk geborgd.

Daarnaast voeren we interne audits uit. Collega’s worden hiervoor opgeleid en interviewen collega's door het hele land. Ze onderzoeken hoe we werken: volgen we onze eigen afspraken en processen en sluit dat aan bij wat cliënten, collega’s en samenwerkingspartners nodig hebben?

We gebruiken deze audits vooral als leermiddel. Audits maken zichtbaar wat goed gaat, waar het schuurt of slimmer kan. Ze laten zien wat er nodig is om verder te ontwikkelen. Zo dragen ze bij aan de kwaliteit van Jados en aan het waarmaken van onze visie.

Kwaliteitsverslag

Bekijk hier het kwaliteitsverslag van 2024.

Meer informatie

Klachten

We nemen klachten altijd serieus en behandelen ze zorgvuldig, zodat we ervan leren.

Onze klachtenregeling

Voorwaarden

Voor onze zorg- en dienstverleningsovereenkomsten gelden algemene voorwaarden. 

Dit zijn onze voorwaarden

Privacy en gegevens

We verwerken persoonsgegevens zorgvuldig en alleen voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt. 

Onze privacyverklaring

Contact over kwaliteit

Wil je meer weten? Neem gerust contact op met onze afdeling Kwaliteit