MENU SLUIT

Over ons

Dit is
ons verhaal

Mensen hebben elkaar nodig. In het leven kunnen mensen tijdelijk vastlopen, dat kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld door angst en onzekerheid vanwege dingen die je hebt meegemaakt, bijvoorbeeld het stellen van een diagnose. Jouw kracht vinden en gebruiken, lukt (even) niet.

Jados begeleidt volwassenen met een diagnose autisme op het moment dat zij ondersteuning nodig hebben. In de begeleiding richten we ons op heel de persoon met zijn of haar levensgeschiedenis. Met als uitgangspunt een ontdekkingsreis samen met de cliënt, stimuleren we de ontwikkeling, proberen we factoren die het vastlopen hebben veroorzaakt op te sporen en te overkomen en de verbinding met mensen in het netwerk te bevorderen. Met zelfstandig bedoelen we niet alleen. Aandacht en beschikbaarheid, er voor de ander zijn als het nodig is, vormen belangrijke waarden bij ons werk.

Ons verhaal begint bij het openen van ons eerste (studenten)huis in Nijmegen in 2009. Inmiddels biedt Jados een breed aanbod aan ondersteuning in vele gemeenten door heel Nederland. Ook onze eigen ontdekkingsreis is nog niet voltooid. Samen met cliënten, medewerkers en de mensen om ons heen blijven we ons ontwikkelen. Benieuwd hoe dit gaat? Volg Jados via deze website, onze social media kanalen, lees onze blogs of zoek contact met een van onze medewerkers.

Hoe wij het
organiseren

Jados werkt vanuit een regionale aansturing. Door onze platte organisatiestructuur liggen verantwoordelijkheden laag, hebben wij onze focus op de zorg, zijn lijnen kort en kunnen de diverse disciplines elkaar optimaal faciliteren en ondersteunen. Samen kom je tot de beste resultaten.

Aansturing van de organisatie

Raad van Toezicht:
Marko Otten: voorzitter met de portefeuille governance en wet- en regelgeving.
Suzan Veenhuis: secretaris met de portefeuille financiën en bedrijfsvoering
Jan Willem van Zuthem: portefeuille Zorg & Kwaliteit

Bestuurder:
Martijn van Gompel

Belangen behartigen
doen we samen

De cliëntenraad van Jados bestaat uit (oud) bewoners/cliënten van Jados. De belangrijkste taak is het behartigen van de belangen van de cliënten binnen de organisatie. Belangen behartigen doen we het beste samen. De cliëntenraad wil graag weten hoe cliënten begeleiding bij Jados ervaren. Tips, feedback, aandachtspunten en klachten over de werkwijze bij Jados kun je doorgeven. Ook kun je andere regio’s helpen door bepaalde dingen te delen die in jouw regio heel goed gaan. Ook wanneer je belangstelling hebt om zelf zitting te nemen in de cliëntenraad kun je contact met ons opnemen.  De cliëntenraad is te bereiken via clientenraadjados@gmail.com.

Merkenpaspoort
Waar wij voor staan

Bekijk in ons merkenpaspoort waar Jados voor staat en waar Jados voor gaat.

 

Wat wij hebben
meegemaakt

We delen graag met je welke activiteiten we gedurende het jaar hebben ondernomen. Je leest het hier in onze jaaroverzichten.

Als het niet gaat
zoals je wil

Het kan gebeuren dat er gevoelens van ontevredenheid zijn over de door ons geboden dienstverlening. We raden onze cliënten aan daar niet mee rond te blijven lopen maar je onvrede te bespreken met de medewerker wie het betreft, of indien nodig met zijn/haar leidinggevende. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing.

Wanneer dit gesprek de onvrede niet wegneemt of als je vindt dat je onvoldoende gehoor krijgt bij de direct betrokkenen kan contact worden opgenomen met onze onafhankelijke klachtencoördinator.

Het is ons streven om zo laagdrempelig met elkaar tot een oplossing van de ontstane onvrede te komen. Soms kan het echter anders lopen en kan de klacht worden voorgelegd aan onze externe en onafhankelijke klachtencommissie.

We zien iedere klacht als een mogelijkheid om onze diensten te verbeteren, dus aarzel niet om eventuele onvrede aan te geven. Op deze pagina vind je meer tips en uitgebreide uitleg over hoe om te gaan met klachten.


Klachtenregeling